När livet sviker en..

Jag försöker så mycket! Jag försöker att överleva och inte skada mig..Jag går upp på morgonen, men till vilken nytta? Varför gör jag det? Varför ligger jag inte bara kvar i sängen? Är jag så stark? Och vad menas med stark? Jag är en krigare, jag försöker iaf att vara duktig. Men lev mitt liv så får ni se att de inte är så jävla lätt! Jag vill skada mig hela tiden! Men jag står emot....Men jag vill bara sticka till närmaste affär och köpa rakblad och bara skära upp armarna och benen! Min ångest plågar verkligen mig! Jag tänker mkt på Looi, vill ha henne tillbaka! Hur hade livet sett ut om Looi inte tog sitt liv? Hade jag då varit så ledsen? Hade jag suttit på rättpsyk? Hade jag skurit mig så illa att jag förslorade 1 - 2 liter blod på en halv timme? Hade jag behövt få 2 påsar blod? Hade jag behlövt ha ett hb på 64? (Det ska ligga på över 100 för att vara bra)...Hade jag kbarkat hela sommaren 2011?
 
 
Jag känner mig sviken...Looi, Sophie och jag skulle ju klara detta! Vi va ju änglar, och änglar dör inte! Jag har ingen kontakt med Sophie heller..Jag är helt ensam, jag har ingen alls kvar längre känns det som...
 
Jag har inga vänner längre, alla har lämnat mig...Innan (2009) hade jag skit många vänner som fanns för mig alltid. Men när jag fick lpt den 5 oktober så försvan alla. Lämnade mig ensam. Mina "vänner" finns nu på internet, folk jag aldrig har träffat...Men jag älskar dom! Tro inget annat! Men jag vill fan ha riktiga vänner!
 
Jag vill inte sitta inlåst mera! Jag vill ut och ha ett liv! Jag vill kunna dricka sprit som en noprmal människa, utan att dricka för mkt och inte minnas ett skit av kvällen..!
 
 
Jag vill ha min farfar vid liv igen!
 
Jag saknar mamma så mkt så jag kan dö! Jag vill bara vara hemma hos henne och äta pizza, kolla på tv, få massage av henne och bara mysa! Men min mamma bor nu 2 timmar från mig...Jag vill inte bara prata i telefon med henne! Jag vill ha henne här!!!


Kommentarer
Anonym

öh känns som du skyller på Looie att du mår och gör som du gör. DU har ett eget val, sluta skyll på andra och ta lite ansvar, du kan förändra om du ger dej fan påt men du verkar inte vilja.

2012-06-30 @ 13:18:25
kathleen

Försök tänka mera framåt än att hela tiden grubbla på vad som orsakade vad. Jag har skurit mig illa mkt. Fått sövats ner pga blodförlusten. Men det hjälper inte mig i dagsläget och grubbla på vad som gjort att jag gjort mig så fruktansvärt illa.
Looi är död bella. Du kan inte skylla på hennes bortgång hela tiden. Ta tag i ditt liv i stället och börja leva.
Eller vill du ha ett liv som inneliggande i slutenvården?
Om du inte vill det (som du själv skriver), varför börjar du inte göra något åt din situation istället?
Ingen gör det åt dig. Det är bara du som kan förändra ditt liv. Du har det största ansvaret. Men du verkar inte vilja. Känns mer som du skriver det bara för att det ska låta bra.

2012-06-30 @ 13:37:04
Ullis

Det är en försvarsmekanism att lägga skulden på Looi. Jag vill inte heller att Bella ska lägga skulden på henne men detta är Bellas sätt att reagera. Bella tar ansvar och hanterar sin sorg så gott hon kan.

2012-06-30 @ 17:06:31
URL: http://kutte.webblogg.se
Anonym

Zzzzzz

2012-07-01 @ 16:15:08


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bellashemligatankar

En blogg om livet som psykiskt sjuk

RSS 2.0