LAUREN

Dina små kommentarer är ju roliga! Hur fan kan HELA jag vara patetisk? För jag är sjuk? Det är du med...Och du har lagt upp massa bilder på bdb på dina armar. Sen blockar du mig på socker, msn och alla andra ställen. Men sen stalkar du mig här ;). Oj, vad patetisk jag måste vara då! Skulle du verkligen lägga ner tid på en patetisk människa? Varför inte vara skaka på huvudet och skratta åt det? Detta är mitt liv, då får hela mitt liv vara patetiskt om de så är så att jag är det!

"Med stygnklädda armar och landstingsbyxor satt jag i soffan i rondrummet. Lyssnade likgiltigt på hur dum jag var, hur omoget jag betedde mig, hur farlig jag var för mig själv. Ingen förstod, och jag kunde inte heller förklara för jag hade inte den förmågan - att prata om känslor. Jag kunde inte sätta ord på det. Dag efter dag satt jag där. Bara lyssnade. Gick ut för att sedan springa in på toan och smälla sönder något, karva i mig själv, gråta skrika sparka för att sedan bli bältad, få sprutor och få ligga X antal timmar utan kudde. Utan kontakt med omvärlden.

Jag skar bort verkligheten och jag skar bort mig själv.
Jag gjorde allt för att överleva men samtidigt för att dö och för att överleva fick jag nästa dö och för att dö fick jag testa att se livet. Allting var så sjukt, jag var så sjuk. Helt utan insikt och vilja att bli frisk. Levde i en värld där antal stygn och antal dygn medvetslös avgjorde huruvida jag hade något som helst värde eller ej. Gud som jag hatade mig själv och gud vad jag led.

Det känns som att jag inte får må dåligt längre. För alla har så höga förväntningar, alla är så glada över att min "sjuka tid" är över. Men jag har mina neråt dagar. Jag har mina dagar då jag bara vill välja en gammal väg för att jag inte orkar känna. För att jag inte orkar leva som frisk med alla krav och allt ansvar.
Just nu sitter jag här och är brutalt ledsen. Samtidigt stundvis likgiltig. Tom. Inget av det jag skriver hänger ihop känns det som. Jag bara spyr ut ord."

Taget ur din blogg, vem är de som är patetisk nu då? Du har fan levt ett värre liv än vad jag har gjort!



Kommentarer
Mia

Kan du länka till hennes blogg?

2012-04-26 @ 21:50:10


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bellashemligatankar

En blogg om livet som psykiskt sjuk

RSS 2.0