Saknar min Looi (gammalt brev till henne från mig, och en gammal dikt) Massa texter om Looi, som jag har skrivit i min gamla blogg osv..

Louise Olsson
1984 – 2010

Min älskade vän, vad ska jag säga..?
Jag fick reda på din bortgång för några veckor sen. Jag är helt tom. De känns som att tiden har stannat helt. Jag är i chock fortfarande. Har inte gråtit så många tårar över dig, för det känns så fel. De är inte lönt att gråta, för hur mycket jag än gråter så börjar du inte leva. Du kommer alltid att vara död. Jag minns första gången jag såg dig, avdelning 85 i Malmö. På psyket. Även fast jag bara såg dig så tyckte jag att du verkade speciell. Sen började vi prata och kom skit bra överens visade det sig! En kväll så skulle jag, Sophie och du ut och köpa godis, kommer du ihåg det? De slutade med efterlysning och fylla. De kanske inte låter så jättekul men den kvällen hade vi kul! Vi behövde det! Både du och jag va inlagda på LPT och hade inte fått vara ute på länge. Sen blev du utskriven, avd blev tråkig…Jag flyttade till Hammenhög och vi hördes bara ibland. Sist jag pratade med dig va i somras på sms. Vad jag förstod så mådde du inte bra alls..Sen var det svårt att få tag på dig, du svarade inte på sms. Sen i början av denna månaden så kollade jag din facebook och såg att folk hade skrivit vila i frid osv..Jag fattade ingenting. Sen mailade din kompis Tess mig och skrev att du hade gått bort, tagit ditt liv. Sen skrev din mamma till mig så jag ringde henne. Hon berättade de hon ville och svarade på mina frågor…Sen kom begravningen. Jag valde inj i det sista att jag inte skulle gå på den, förlåt gumman! Men jag vet att du hade förstått. Jag mådde för dåligt.

Jag vet inte vad jag mer ska skriva, jag saknar dig så det gör ont! Du var en av mina närmaste vänner! Jag skrev i min blogg om dig när du hade dött, då började folk hacka på mig och skrev att jag ljög om att du va en av mina bästa vänner. Men du är fortfarande en av mina bästa vänner, du fanns alltid där med stöttande ord! De känns inte som att jag har rätt att sörja dig för du va ju (enligt folk i bloggen) min ”psyk kompis”.

Jag håller på att gå under baby om jag inte får sörja dig, gråta osv..Jag vill få lov att sörja dig! Jag skulle kunna slå sönder hela världen bara för att få dig tillbaka! Tårarna bränner varje dag bakom mina ögonlock, idag speciellt.

Lilla gumman, jag älskar dig och hoppas att du nu har fått den vilan du ville ha!

Puss din kompis Bella!






Tänker på henne varje dag, de går inte en dag utan att jag tänker på henne! Jag saknar henne sjukt mkt! Hennes död vände uppochner på mitt liv totalt! Jag har börjat se saker på andra sätt...Självmords tankarna och försöken har blivit flera, snitten med rakbladen flera. Jag ska sluta! Jag lovar dig Looi, jag ska sluta! Men fan vad jag vill upp till henne! Nu ligger hon under marken i en fin urna!


Jag minns när jag fick reda på att hon va död, jag messade min ängla syster Sophie, som också kände Looi. Jag skrev att hon va död. Jag minns att jag skrek rakt ut. Jag kunde inte fatta, inte Looi! Dagen efter så fick jag Looi's mammas nr, så jag ringde henne. De va sant, Looi va död. Jag fick reda på hur, och när begravningen skulle vara. Jag åkte aldrig till den, jag orkade inte..


Jag slutade äta, personalen på mitt boende fick tvinga i mig 3 mackor om dagen. Jag sov inte, tog överdoser. Blev tillslut inlagd på psyk. Där stannade jag i 3 månader. SEnn flyttade jag till Oxie. Sorgen efter Looi kom över mig, jag grät mkt. Sen på sommaren så kraschade jag igen. Började hålla på med droger igen. Sen blev jag lurad av en kille. Han drogade ner mig och våldtog mig. Jag anmälde det, men inget har hänt. Sen i September blev jag inlagd igen, o har sen dess bott på psyket.

Jag har idag LPT och de är för att jag vill ta mitt liv. Jag klarar knappt av att duscha, för jag vill inte se min äckliga kropp...På denna avd va de som jag träffade Looi också, när jag hade LPT 2009. De skulle ju vara vi tre (jag, Looi och Sophie) mot världen! Men nu finns de bara 2 st kvar....O snart bara 1 tror jag..


Looi, snälla kom hem! Jag saknar dig sjukt mkt! Sluta vara död o kom hem!!! Jag älskar dig!



Sitter med våta ögon. Looi.....Alla mina tankar är hos henne nu. På bilderna jag har på henne ser hon så glad ut. Hur kunde hon lämna oss? Hur kunde hon??? Jag behöver henne, hon va den enda som föstod mig, o då menar jag den enda! Jag har så mkt jag vill berätta för henne, som jag inte kan göra nu...Looi snälla kom hem!! Sluta vara död och smsa mig! Säg att de är ett skämt, hon kan inte vara död!? Jag klarar inte detta, de blir bara värre och värre...Jag vill inte leva, inte utan dig min ängel! Jag kommer snart till dig! Jag älskar dig!



Looi's mamma har sagt att jag kan ringa henne när jag vill, att jag är som hennes andra barn. Vi har så starka band Jeannette och jag! Ni kan tycka jag är sjuk i huvudet, men min första tabke va att ringa mina föräldrar, men ingen av dom svarade. Så då ringde jag Looi's mamma. Hon förstod inte varför dom placerade mig på denna avd när det va här som Looi och jag träffades...


Jag saknar Looi så de gör ont!




Snälla bara kom hem nu! Jag klarar inte detta mera! knaprar stesolid, men till vilken nytta? Jag kommer aldrig att bli hel igen. Looi va en av mina bästa vänner, sen om jag va hennes bästa vän vet jag inte. Men jag älskade/älskar Looi högt! Vi hade så kul tsm på psyket! Minns en gång när vi började hoppa små groderna på avd :P. O när hon smugglade in energi dricka i burk på svd, man fick inte ha burkar där. Så vi satte oss i rökrummet som fanns på den tiden (2009). Satte oss mot väggen så personalen inte skulle se oss :P. Å, drack vår dricka! Sjukt mysigt! O vi tog bilder på oss..


Looi, kom hem!

Jag har svårt att acceptera och inse att Looi är död. Min Looi! Jag tänker varje dag på att skicka sms till dig, men sen kommer jag på att det inte är lönt. Du kommer inte svara..Jag undrar helt mkt om de inte bara är en dröm. Att jag snart vaknar och du lever igen! Looi, min älskade vän! Jag saknar dig! *Fråga apan! minns du? Som vi skrattade! Sophie, du och jag! Älskar dig så jävla mkt!!!! <333




Looi, jag saknar dig!
Hur kunde du göra detta?

Looi, jag gråter!
Kom hem!

Looi, jag har ont magen!
Jag tror de kallas ångest!

Looi, jag vill inte leva mer!
Inte utan dig!

Looi, jag dör!
För jag vill till dig!

Jag älskar dig Looi!!!


Looi, min älskade vän.
Du lämnade världen och livet den 21 september 2010.
Jag fick reda på de den 5 oktober 2010.


Du lämnade oss i ett självmord, en överdos.
Jag säger bara ”VARFÖR??”
Du blev bara 26 år!
 
Du va älskad av så många.
Speciellt av mig!
Varför lämnade du mig?
Varför tog du ditt liv?
Vad tänkte du?


Lyssnade du på Britney Spears?
Låten Everytime?
Som du älskade så mkt?


Jag vill ha dig tillbaka i livet!
Jag saknar dig!
Min älskade Looi!


“Everytime I try to fly, I fall
Without my wings, I feel so small
I guess I need you, baby”

B. Spears




Notice me, take my hand
Why are we strangers when
Our love is strong
Why carry on without me

Everytime I try to fly, I fall
Without my wings, I feel so small
I guess I need you, baby
And everytime I see you in my dreams
I see your face, it's haunting me
I guess I need you, baby

I make believe that you are here
It's the only way I see clear
What have I done
You seem to move on easy

And everytime I try to fly, I fall
Without my wings, I feel so small
I guess I need you, baby
And everytime I see you in my dreams
I see your face, you're haunting me
I guess I need you, baby

I may have made it rain
Please forgive me
My weakness caused you pain
And this song's my sorry

At night I pray
That soon your face will fade away

And everytime I try to fly, I fall
Without my wings, I feel so small
I guess I need you, baby
And everytime I see you in my dreams
I see your face, you're haunting me
I guess I need you, baby


Din låt




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bellashemligatankar

En blogg om livet som psykiskt sjuk

RSS 2.0