Social fobi (eller torg skräck) enl läkaren..

Nej, jag gillar inte mycket folk! Får sån jävla ångest när det är mkt folk...Det känns som att alla kollar på mig...Jag vill bara gå och gömma mig...Läkaren vill att jag ska börja med en ny medicin mot det, men jag vill inte för man går upp i vikt av den. Cymbalta heter den visst...Jag vill inte. Jag är så trött på mediciner! Läkaren har höjt min gabapetin med (eller vad den nu heter)...Jag äter nu typ 800mg på morgonen och 800mg på kvällen....Tror jag (är inte säker)..Medicinen hjälper inte mig! Ingen medicin jag har testat har funkat mot min ångest...Jag har ätit sertralin sen sommaren 2010 och är uppe i högsta dosen. Vi ska nu trappa ner den, för att sen ta bort den helt. Gabapetin har jag ätit i ett år typ...Hjälper inte...Jag vet inte vad jag ska göra mera...Ingen medicin hjälper ju!!


Kommentarer
Mary

Har du provat Nozinan? kan tipsa om den annars jag äter 11 per dag och i början var jag helt slut av dom och ångesten orkade inte vara riktigt lika stark. Kram Mary

2012-07-04 @ 18:11:40
Amanda

Tyvärr så hjälper ju inte medicinerna hela vägen. De kan ge en push på vägen men utan egen ansträngning så kommer du ingenstans. Man kan inte förlita sig på det är vad jag menar. Så koncentrera mer på DBT osv, beteendeförändring är det som gäller, i ditt fall. Du prioriterar alldeles för illa och måste mogna.

2012-07-04 @ 21:36:43
Anonym

ja mediciner är ingen lösning i längden du måste jobba me dina problem.

2012-07-04 @ 22:53:04
Amanda

Precis så jag menar "anonym"!

2012-07-05 @ 02:21:21
Anonym

jag förstår det :) men hoppas HON kan förstå det me!

2012-07-05 @ 10:16:10
Bella Lundgren

Amanda : Jag håller helt med dig!

2012-07-06 @ 13:52:48
URL: http://lookingforhope.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bellashemligatankar

En blogg om livet som psykiskt sjuk

RSS 2.0